Twoje punkty R
Zamknij [X]
Przykładowa wiadomość ...

Komunikacja z urzędami będzie łatwiejsza! Rząd wprowadza Rejestr Danych Kontaktowych

AS 8:17 13 sierpnia 2019
flickr
Rząd na dzisiejszym posiedzeniu zajmie się między innymi projektem ustawy, która ma wprowadzić podstawy prawne do stworzenia Rejestru Danych Kontaktowych (RDK). Rozwiązanie ma ułatwić kontakt urzędnika z obywatelem i przyspieszyć załatwienie spraw tego drugiego. Początek posiedzenia o godzinie 10.

Rada Ministrów na wtorkowym posiedzeniu będzie rozpatrywać między innymi projekt ustawy pozwalający stworzyć Rejestr Danych Kontaktowych. Projekt ustawy przygotowało Ministerstwo Cyfryzacji. Nowelizuje ona kilka przepisów.

Resort w projekcie wskazuje, że współcześnie wiele spraw obywatela w urzędach mogłoby zostać rozwiązanych o wiele szybciej dzięki dostępnym pod ręką informacjom takim jak adres mailowy, czy numer telefonu komórkowego.

 

Dane zawarte w RDK będą podawane tylko raz, dobrowolnie, by później mogły być dostępne w każdym urzędzie niezależnie od rozpatrywanej sprawy. Pracownicy administracji publicznej mogliby też dzięki temu poinformować zainteresowanego na przykład o zbliżającym się terminie na złożenie dokumentów.

Ministerstwo Cyfryzacji porównuje proponowane rozwiązanie do współczesnej książki telefonicznej. Z tą różnicą, że RDK miałoby formę elektroniczną i gwarantowałoby bezpieczeństwo danych osobowych.

W RDK byłyby gromadzone PESEL, imię i nazwisko oraz - zależnie od woli obywatela - adres poczty elektronicznej i numer telefonu komórkowego. Zainteresowany miałby też wgląd do swoich danych przez internet, mógłby je zaktualizować i usunąć.

Źródło: IAR

Wczytuję ocenę...


RAFAŁ ZIEMKIEWICZ - RABIEJ I 4 STREFY RELAKSU ORAZ MAŁA EMI I FARMA TROLLI. CO SIĘ DZIEJE?
Wczytuję komentarze...
Najnowsze